Van MBO naar HBO - Tekstschrijven en Onderzoek

vrijdag 7 april 2017
Ik blijf het elke update weer zeggen: wat gaat de tijd snel zeg. Inmiddels zijn er alweer vier weken voorbij gegaan en ga ik de tweede sprint van het derde blok. De afgelopen vier weken gingen naar mijn gevoel wel lekker, maar het was wel anders dan 'normaal'. Vandaag geef ik jullie weer een kleine update over mijn overstap van MBO naar HBO!

Foto komt van Kaboompics



CIJFERS
Woehoe, ik heb alles tot nu toe gehaald! En dat betekend dat ik goed op schema zit voor mijn propedeuse. Voorlopig geen herkansingen voor mij, gelukkig. Nu natuurlijk alleen nog mijn cijfers afwachten van het tentamen die ik maandag had en de opdracht voor Tekstschrijven die ik moest inleveren.

MBO-MIDDAG
In de vorige update vertelde ik dat ik zou gaan helpen op de MBO-middag van mijn opleiding. Helaas kreeg ik een paar dagen van te voren een mailtje dat het werd afgezegd. Er waren niet genoeg aanmeldingen voor mijn opleiding MIC, dus hoefde ik niet meer te komen. Ik zou dit namelijk samen met nog een paar leerlingen doen. Ach, gelukkig heb ik mijn blogje nog waar ik kan praten over mijn overstap.

DE VAKKEN
De afgelopen 4 weken hadden we niet heel interessante vakken. Tekstschrijven lag mij dit keer wel goed. We moesten een achtergrondartikel schrijven over een familielid en hier heb ik ook veel plezier in gehad. Maar we hadden ook weer Onderzoek. We moesten met ons projectgroepje al een onderzoeksrapport schrijven naar aanleiding van het project voor Zapp Your Planet aan het eind van het 3e blok. De werkcolleges met het groepje ging prima, maar de theorie lessen waren verschrikkelijk saai. Het tentamen daarvan had ik gelukkig wel gehaald! Tekstschrijven zelf overigens ook. 

CONCEPT VOLGEND PROJECT
Het 3e blok trapten we af in het Beeld & Geluid museum in Hilversum. Daar moesten we met het projectgroepje alvast ons Big Idea 1.0 bedenken. En dit is inmiddels al uitgegroeid tot een Big Idea 2.0 door Onderzoek. We hebben al een supertof idee en woensdag 15 maart reisden we al naar Zeeland (dat is onze provincie voor het project) om de eerste beelden te schieten. De projectweek zelf zal uit maar 3(!!) dagen bestaan, dus proberen we zoveel mogelijk ervoor al te doen.

WHAT'S NEXT?
Nu krijgen weer de vakken Audio Visueel: Video en Montage en Mediamarketing: Online. Beiden vakken lijken mij heel interessant, dus dit beloven weer 4 leuke weken te worden! Ook nog een leuk nieuwtje: aan het eind van het schooljaar worden de klassen van MIC en CO (Communicatie) samengevoegd en heel toevallig zit ik dan bij medeblogger Mendie in de klas. Superleuk!


Dit artikel komt van mijn blog Life as Chelsey