Van MBO naar HBO - Nieuwe klas + heb ik mijn P gehaald?

donderdag 3 augustus 2017
Ik blijf het toch zeggen: wat is dit jaar snel gegaan! We zijn inmiddels alweer bij de aller laatste update belandt van mijn overstap van MBO naar HBO. Mijn eerste jaar van de opleiding Media, Informatie en Communicatie zit er nu toch echt op. De laatste vier weken zaten we met een nieuwe klas (namelijk gemengd met de opleiding Communicatie), we hadden project Storytelling en het laatste tentamen. Heb ik alles gehaald en daarmee ook mijn propedeuse? Je leest het in de laatste update!



Nieuwe klas
In de vorige update vertelde ik al dat ik in een nieuwe klas zou komen en daarmee ook een gloednieuw projectgroepje. Op het begin vond ik het echt een hel. Ik had al amper nog energie en motivatie en dan moet je een project gaan doen met mensen die je helemaal niet kent. Ik weet nog steeds niet alle namen van de mensen uit mijn klas, enkel van die uit mijn projectgroepje. Dat waren ook de enige personen waar ik contact mee had. Doordat het de laatste vier weken waren en dus de laatste loodjes, voelde ik niet de behoefte om te gaan socializen. Na die vier weken zie je elkaar toch nooit meer, want volgend schooljaar zit je weer in een nieuwe klas. De laatste vier weken met de opleiding Communicatie was ook een experiment. Ik kan wel al vertellen: ik vond het 10 keer niks. Mijn projectgroepje was gewoon prima hoor, daar niet van. Ik had zeker wel een leuk groepje. Maar ik vond de afgelopen vier weken totaal geen nut hebben. De eerste twee weken werkte je dan samen met je groepje en daarna was het ieder voor zich. Ik vind dat ze zoiets voor een langere periode hadden moeten doen of gewoon helemaal niet.

Project Storytelling
Het laatste project van het jaar was Storytelling. Mijn klas had de opdrachtgever Chick on a Stick toegewezen gekregen. Een foodtruck met kip op stokjes dus. Ik weet ook niet echt wat ik van dit project moet vinden. Je maakte eerst een groepsproduct met je projectgroepje (de story) en daarna iedereen een individueel product. In ieder geval, ik vond het hele project maar vaag en heb er niet veel plezier in gehad, ondanks ik de opdrachtgever wel heel tof vond. Toch hebben we wel een 7.6 gehaald voor het groepsproduct en heb ik een 7.1 gehaald voor mijn individuele product. Het project heb ik dus ook kunnen afronden met een voldoende!

Tentamen Ondernemerschap
Naast het laatste project, hadden we ook het laatste tentamen, namelijk van Ondernemerschap. Ik val meteen met de deur in huis: ik ben maar 3 keer naar de colleges geweest van het vak. De docent die wij hiervoor hadden was alles behalve gemotiveerd. Daarnaast heb ik een MBO diploma in Bedrijfsadministratie en ik merkte dat daarvan een hoop terugkwam in Ondernemerschap. Kortom: de colleges hadden voor mij geen nut. Het werd dus voornamelijk thuisstudie voor mij. En ik heb het tentamen ook gehaald!

EN?????
IK HEB MIJN PROPEDEUSE! Woehoe! Ik ben zó blij. Ik vertelde in de vorige update dat ik nog iets van Audiovisueel moest herkansen en daar had ik een 7,4 voor. Dus ik kan nu officieel zeggen dat ik al mijn studiepunten van dit jaar heb gehaald. Stiekem wel trots, omdat er maar een klein percentage is van de eerstejaars MIC-studenten die hun P in het eerste jaar halen. Nu? Nu ga ik lekker 2 maanden vakantie vieren, waarvan ik 1 week op Gran Canaria zal spenderen met mijn vriend. Ultiem relaxen en dan na de vakantie trap ik het 2e jaar af met de propedeuse uitreiking. Nu al zin in!

En daarmee komt nu ook een eind aan de 'Van MBO naar HBO' updates. Wellicht schrijf ik nog een apart artikel met een soort conclusie, om het daarmee officieel af te sluiten!


Dit artikel komt van mijn blog Life as Chelsey